piątek, 24 stycznia 2014

Pudełko na chusteczki DIY



Właśnie leżę chora w łóżku, więc będzie krótko i na temat. Na nic więcej mnie dziś  nie stać.

Potrzebujemy:
drewniane pudełko na chusteczki (do dostania w sklepach z produktami do decoupage, kosztuje ok.12zł)
pędzel
gąbeczka
ciemna, szara (lub brązowa) farba akrylowa
biała farba akrylowa
papier ścierny (120)
klej wikolowy
wydrukowany wzór do przetransferowania
lakier akrylowy
bitum
terpentyna
jeszcze jedna gąbeczka
ściereczka

Przed nałożeniem farby, całe pudełko szlifujemy papierem ściernym, by usunąć nierówności.
Malujemy ciemną farbą.

Po wyschnięciu malujemy na biało (ja położyłam dwie warstwy farby).

Po całkowitym wyschnięciu przecieramy papierem ściernym, zwłaszcza na brzegach. Oczyszczamy z pyłu i zabieramy się za transfer.

Najpierw planujemy, gdzie i co umieścić.
Wydruk musi pochodzić z drukarki laserowej i być odbiciem lustrzanym oryginalnego obrazka.



Przyklejamy wydrukiem w stronę pudełka, używając vikolu.



Po minimum godzinie (im dłużej, tym lepiej :) ), moczymy papier i zaczynamy rolować.



Rolujemy do momentu aż oczyścimy transfer całkowicie z papieru.





Lakierujemy.
Jak widzicie, zrobiłam jeden błąd, który sprawił, że istnieje różnica między kolorem pudełka a tłem obrazka. Dałam zbyt grubą warstwę kleju w jednym miejscu.


Czekamy aż lakier wyschnie.


Postarzanie.
Przyciemniamy używając bitumu. Ja przyciemniam głównie brzegi pudełka, a następnie przy pomocy terpentyny rozcieram bitum na całość.


Lakierujemy powtórnie.
Gotowe.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz